Hva dekkes av garanti og reklamasjon?
DEKKES IKKE AV GARANTI:
•Gjenstander som kommer inn i systemet som ikke skal være der. Eks. Spiker ,sten, bh- spiler i pumper og beholder,fremmedlegeme i pumper på oppvask,
•dårlig velikehold (som står forklart i bruksanvisnig),
•knuste glass på komfyrer og topper,
•feil innstalering av produkter,
•feil bruk av produkt,
•rift i belger på vask som følge av glidelåser eller at tøy har havnet på utsiden ved vasking,
•ikke renset kondenser og lofilter på tørk,
•andre ting som står forklart i bruksanvisnig og ikke blir gjort,
•andre ytre påvirkninger som gjør at det blir feil på produkt(tette avløpsrør,tette filter,mangel på strøm, frostskade el.)
Obs! De fleste feil av de over dekkes av forsikring som selges sammen med produkt i butikk. Spør i butikk om feilen dekkes av forsikringen.
DEKKES AV GARANTI:
•de fleste feil med unntak for de over
DEKKES AV REKLAMASJON
•deler som er beregnet å holder lenger en 2 år, slik som elektronikk,motor,elementer.
I de fleste tilfeller må vi som reparatører søke leverandørene på produktet om reklamasjon.
SLITEDELER SOM REMMER, BØRSTER AVLØPSPUMPER, BELGER, KNAPPER, HÅNDTAK, TERMOSTATER PÅ KJØL M.M. DEKKES IKKE AV REKLAMASJON.